Haur Hezkuntza 0-2 urte. Zer nahi dugu etapa honetan? Eta nola lortzen dugu hori?

Haur Hezkuntzako lehen zikloan ikaslea erdigunean egotea, bakoitzaren premiei eta interesi erantzuteko testuinguru egokia eskaintzea eta momentuko garapen fasearen araberako autonomia garatzeko aukerak ematean ditugu xede.

Helburu horiek lortzeko, besteak beste, zirkulazio librea eta tailerrak bezalako proiektuak ditugu martxan.

Tailerrak Haur Hezkuntzako lehen zikloan

Haur Hezkuntzako lehen zikloko tailerrak funtsezko tresna dira haurren bizitzako etapa honetan garatzen laguntzeko. Esperimentazioaren eta esplorazioaren bidez, haurrek trebetasunak eta gaitasunak gara ditzakete hainbat arlotan, dibertitzen eta ikasten duten bitartean.

Esperimentazioaren eta miaketaren garrantzia haurren esperientziaren, objektuen eta materialen manipulazioaren eta inguruarekiko interakzioaren bidez ikastean datza. Horrela, ezagutzak modu esanguratsuagoan eta sakonagoan eskura ditzakete, eta, horri esker, denbora gehiagoz atxiki ditzakete.

Tailerrak haurrek beren sormena eta adierazpen artistikoa garatzeko aukera dira, material eta testura desberdinekin esperimentatzeko aukera ematen diete. Talde-lana eta lankidetza ere sustatzen dituzte, txikiek elkarrekin lan egin baitezakete helburu komun bat lortzeko.

Tailerrak aukera ematen diete haurrei beren ikaskuntzaren protagonista sentitzeko, beraiek aukeratzen baitute zer material erabili eta zer sortu nahi duten haiekin. Haurrek autonomia zentzua ematen die, baita erabakitzeko eta hautatzeko gaitasuna garatzeko aukera ere.

Tailerren bidez lan egitearen onurei dagokienez, honako hauek azpimarra ditzakegu:

• Haurren garapen integrala bultzatzen dute, hainbat arlo lantzen baitituzte, hala nola motrizitate fina, sormena, hitzezko eta hitzik gabeko adierazpena, arazoen ebazpena, besteak beste.
  • Ikasteko jakin-mina eta interesa sustatzen dute, haurrak motibatuago agertzen baitira esploratzeko eta esperimentatzeko aukera ematen zaienean.
  • Haurren garapen emozionalari laguntzen diote, beren sentimenduak eta emozioak artearen eta sormenaren bidez adierazteko aukera ematen baitiete.
  • Inklusioa eta aniztasuna sustatzen dute; izan ere, haur bakoitzak bere erara adieraz eta sor dezake bere burua, bere trebetasunak edo lehentasunak alde batera utzita.

Laburbilduz, tailerrak tresna baliotsuak dira Haur Hezkuntzako lehen zikloan, haurrei aukera ematen baitiete beren trebetasunak eta gaitasunak modu ludiko eta esanguratsuan garatzeko. Gainera, askatasun eta sormen-esparru bat eskaintzen diete, adierazteko eta baloratuak eta errespetatuak sentitzen laguntzen diena.

Mugimendu librea Haur Hezkuntzako lehen zikloan

Abusu Ikastolan badakigu mugimendua haurren garapenaren funtsezko zati dela, batez ere Haur Hezkuntzako lehen etapan.

Etapa honetan, haurrek euren gorputzak kontrolatzen eta inguruan duten mundua aztertzen ikasten dute mugimendu librearen eta jarduera fisikoaren bidez.

Horregatik ematen diogu horrenbesteko garrantzia mugimendu libreari Abusu Ikastolan Haur Hezkuntzako lehen etapan; funtsezkoa baita haurren garapenerako.

Haur Hezkuntzako lehen etapan, jaiotzetik sei urtera arte, haurrak azkar hazten eta garatzen dira eremu guztietan. Mugimendua funtsezkoa da haien garapen fisiko, kognitibo, emozional eta sozialerako etapa honetan.

Mugimenduaren bidez, trebetasun motore fin eta mardulak, koordinazioa, oreka eta arintasuna garatzen ikasten dute.

Hortaz gain, mugimenduak trebetasun sozialak eta emozionalak garatzen ere laguntzen die; hala nola, beren buruarekiko konfiantza, enpatia, sormena eta irudimena.

Mugimendu librea jarduera fisikorako modu bat da, ingurunea eta gorputza, bakoitzaren erritmora eta modu autonomoan esploratzeko aukera ematen diena.

Mugimendu libreak aukera ematen die zuzeneko esperientzien eta ingurunearen miaketa aktiboaren bidez ikasteko. Haurrak mugimendu librearen bidez mugitu, salto, korrika, igo eta ingurua esploratu dezakete, eta, horri esker, trebetasun fisikoak, kognitiboak eta sozialak garatu ditzakete modu naturalean eta mugarik gabe.

Aipatutakoez gain, mugimendu librea funtsezkoa da haurren garuna garatzeko. Giza garuna esperientzien bidez ikasteko diseinatuta dago, eta mugimendu librea esperientzia garrantzitsua da haurrentzat Haur Hezkuntzako lehen etapan.

Mugimendu librearen bidez, pertzepzio, arreta eta memoria espazialeko trebetasunak garatzen dituzte, eta, horri esker, beren ingurunea hobe uler dezakete eta modu eraginkorragoan ikas dezakete.

Laburbilduz, mugimendu librea funtsezkoa da haurren garapen fisiko, kognitibo, emozional eta sozialerako. Mugimendu librearen bidez, beren gorputza kontrolatzen eta ingurunea modu autonomoan eta naturalean esploratzen ikasten dute. Gainera, mugimendu librea funtsezkoa da garuna garatzeko, eta zuzeneko esperientziaren bidez modu eraginkorragoan ikasteko aukera ematen die. Hezitzaileek eta familiek Haur Hezkuntzako lehen etapan mugimendu librea sustatu eta babestu behar dute, haurren garapen optimoa eta osasungarria bermatzeko eremu guztietan.